Læs om det ultimative logodesign

23 September 2020 Astrid Pedersen

editorial

Har din virksomhed brug for et logo? Så kan du med fordel læse med i det følgende.

Hvordan designer man et flot logo?

Logo design er en proces, som indebærer andet og mere end en blot tegning og computer grafik. Når du henvender dig til en professionel grafiker eller grafisk designer med henblik på at få designet et logo vil han eller hun indlede processen med en form for interview.

Formålet er at afdække hvad målet er med din virksomhed, og hvad det er du ønsker dig af en visuel identitet. Ved at komme ind under huden på din virksomhed og lære produkter eller ydelser at kende kan designeren nærme sig en forståelse af virksomhedens DNA.

Det betyder i praksis at du gennem samtalen med grafikeren vil ruste vedkommende til at skabe en grafisk repræsentation af virksomhedens kerne – og dette vil være dit ultimative firma logo. Somme tider skal der rigtig mange indledende skitser ud udkast til før designeren rammer helt rigtigt. Og det hænder faktisk at vedkommende rammer bulls eye i første hug.

Hvordan ser det perfekte firmalogo ud?

Et logo, som på én og samme tid er smukt og funktionelt, vil typisk være enkelt i sit udtryk og forholdsvis simpelt i sin opbygning. Samtidig vil det rumme din virksomheds målsætning og kerne på en måde som gør det genkendeligt for publikum, nemlig dine potentielle kunder.

Du vil kunne se virksomheden i dit logo, og du vil ikke have problemer med at anerkende logoet som din virksomheds ansigt udadtil. Lige som man genkender et ansigt og forbinder det med mennesket bag vil man forbinde firmaet med dets logo. Tænk blot på McDonalds og Mercedes’ karakteristiske og uhyre enkle logoer, som dog ikke efterlader nogen tvivl om ophavet.

Du kan altid få en snak om dit behov for logo design hos Logoshop – læs mere på Logoshop.dk

More articles