Den svære kunst at være serviceminded i et malerfirma i Vanløse

20 January 2020 Anders Lundtang Hansen

editorial

Det er sådan set ikke, fordi du som læser skal tro, at det er sværere end andre steder at være serviceminded i et malerfirma i Vanløse end så mange andre steder, men vil vil lige slå ned på sådan et firma her af flere årsager:

– Man er ude at møde kunder.
– Der er fysisk krævende arbejde.
– Ikke alle dage er lige ens.

Det sidste oplever langt de fleste nok, når de tager på arbejde, men der er en forskel på for eksempel at være kontoransat og så være ude blandt kunder i et servicefag – og specielt dem, hvor man skal udøve fysisk hårdt arbejde.

Lad os sige, at størstedelen af dit arbejde foregår foran en computerskærm, hvor du skal udføre det meste af dit arbejde, og når du skal kommunikere med kunder, så foregår det over mail eller andre elektroniske virkemidler.

Har du så en dag, hvor du har sovet dårligt, børnene ørlede på din skjorte fra morgenstunden, hunden sked på gulvet – eller der måske er noget mere vedvarende, der tynger dig ned, så er det forholdsvist let at kommunikere et positivt budskab.

Man kan lige tage et dyb indånding, inden man svarer; man formulerer et svar og ender med at udstråle glæde, selvom man måske har en dårlig dag – det er en af fordelene ved siddende arbejde, hvor der er lang afstand til kunderne.

Hvis vi så vender situationen rundt til at være udsendt fra et malerfirma i Vanløse til en kunde, og den her maler selv har en dårlig dag, så kan det være sværere at gemme for kunden, da der her foregår direkte kommunikation.

Det kan være en øvelse i sig selv, som man måske bør træne, men uden at blive helt lalleglad, så bør man efter bedste evne forsøge at smile til kunden og være forstående, selvom ens humør måske ikke er derefter.

More articles