Hvornår er et malerfirma i Skovlunde ikke længere det samme?

20 January 2020 Anders Lundtang Hansen

editorial

Denne artikel kan måske gå hen og blive lidt eksistentiel og filosofisk, men prøv at følge med os, for vi gør det så konkret med et eksempel som et malerfirma i Skovlunde, du kan bruge som udgangspunkt.

Vi kender alle dem, der siger, at tingene var bedre i gamle dage; men samtidig er der dem, der synes, alting er blevet bedre siden “dengang”.

Den slags medarbejdere kan man også finde i firmaer, og det skal da ikke undre nogle, at den slags mennesker netop er at finde i et malerfirma i Skovlunde.

Man har de gamle, garvede mennesker, som måske var med fra starten, der altid taler om de gamle dage i pauserne, i frokostpauserne og til besøget i fredagsbaren, men samtidig finder man også dem, der mest glæder sig til de nyeste teknologier på området, at kommunikere bedre blandt malerne og kunderne.

Måske er dette firma endda et, der ikke længere har den samme chef som den, der startede, og selvom hvis det er den samme generation, der har overtaget, eller om det ikke er, så er der ikke længere nogle med fra begyndelsen – selv de ældste medarbejdere var ikke med fra starten.

Logoet og slogannet er dog det samme endnu, men også det har ændret sig en smule vedvarende gennem tiden, og måske er det hele sammenlagt blevet ændret så meget, at der ikke er meget tilbage fra dengang, hvor man begyndte.

Kan man så sige, at det er det samme firma?

Reelt set er det jo, men lad os sammenligne med at sige, at du har en hammer, hvor skæftet går i stykker; du udskifter det. Senere bryder hovedet itu, og du skaffer et nyt.

Er det så stadig den samme hammer? Du har jo udskiftet alt ved den.

Det kan måske give lidt stof til eftertanke, når du skal overveje, hvad du tænker om dit eget firma eller dér, hvor du er ansat.

 

More articles